Hvad de bedste erhvervs hjemmesider har til fælles

Hvad de bedste erhvervs hjemmesider har til fælles

Uanset om du er en nystartet virksomhed eller en etableret virksomhed, bør dit websted have disse elementer:

 

Stærke opfordringer til handling

Gør din besøgendes næste skridt indlysende. En opfordring til handling bør fortælle din læser, hvad de skal gøre, og hvis det er muligt, hvad de får ud af at gøre det.

 

En revisor kan f.eks. have en opfordring til handling som “Gør din skat enklere ved at planlægge en aftale med os i dag.” Folk ved, hvad du beder dem om at gøre, og hvad de vil få ud af det.

 

Strategisk placering af CTA’er (Click to Action) i dit indhold er en anden måde, hvorpå du kan øge konverteringer. Denne enkle knap skal være iøjnefaldende uden at være for påtrængende.

 

Du ønsker ikke at bombardere folk og være for prangende, fordi de kan blive slukket og klikke ud af dit websted. Du skal finde den rigtige balance for at tiltrække kunder uden at være over toppen.

En fantastisk mobiloplevelse

I disse dage er optimering til mobil noget af det vigtigste for en professionel hjemmeside. Mobiltrafik står for cirka halvdelen af ​​al webtrafik, så en god mobiloplevelse er afgørende. Hvis dit websted ikke indlæses hurtigt og giver en god brugeroplevelse, mister du besøgende. Disse besøgende vil sandsynligvis ikke vende tilbage, fordi de vil finde et andet websted, der giver dem en bedre oplevelse.

 

Du vil være sikker på, at dit webdesignbureau opretter responsive hjemmesider. Responsivt webdesign betyder, at dit websted ser godt ud og fungerer godt på enhver enhed, uanset om det er en computer, tablet eller telefon.

 

Overbevisende indhold

Hvis folk vil besøge dit websted, så giv dem noget nyttigt. Ingen ønsker at spilde tid på bare at gå igennem en håndfuld sider. De ønsker at se værdifuldt indhold, som de kan tage med sig når de forlader dit websted. Indhold er den måde, dit websted vil få trafik på, uanset om det er gennem søgemaskiner eller sociale medier.

 

Men du kan ikke bare poste noget og kalde det en dag. Det er vigtigt, at dit indhold er relevant for din kunde, informativt og optimeret til søgemaskiner. Tænk over, hvad din ideelle kunde ønsker at vide om dine produkter/tjenester, og opret sider og blogindlæg omkring disse emner. Som du måske har gættet, er det ikke let at skabe godt SEO-indhold. Det skal kunne findes. Det er derfor, så mange mennesker hyrer digitale marketingbureauer til at skabe deres indhold!

 

Gode Anmeldelser

Lad os se det i øjnene, folk læser anmeldelser og træffer mange af deres beslutninger baseret på dem. Så hvis du har rosende anmeldelser, vil du have, at folk skal se dem når de besøger dit websted. Dette vil give dem ro i sindet om din virksomheds omdømme. Det kan også påvirke dem til at skrive en lignende anmeldelse, efter at de har handlet med dig og har fået en god oplevelse.

 

Google Analytics

Selvom du teknisk set kan have en virksomheds hjemmeside uden Google Analytics, anbefaler vi det ikke. Google Analytics giver dig en utrolig mængde information om din hjemmesides trafik og brugere. Fra trafikkilde til det operativsystem, der bruges mest af dine besøgende og meget mere. Du skal bruge det hvis du vil lære om dine brugere og bedre skræddersy din marketingindsats til dem. Du kan endda opsætte mål som en besøgende, der ringer eller udfylder en kontaktformular og spore, om du når disse mål hver måned (eller uge).

 

Bedst af alt? Google Analytics er helt gratis. Opsætning af Google Analytics er relativt simpelt, men ting som målsporing er lidt vanskeligere. Det kan også være overvældende at tyde alle dataene, men når du først finder rundt i Analytics (eller hyrer et bureau til at administrere dem for dig), vil du undre dig over, hvordan du nogensinde har kunnet overleve uden det!