Hvem har brug for TIG svejsning?

Hvem har brug for TIG svejsning?

Nogle virksomheder er mere synlige for private end andre. Nogle virksomheder lever alene af B to B. Altså business to business. Private brugere er formentlig ikke klar over den store mængde af virksomheder, som er til udelukkende for at producere eller sælge produkter til andre virksomheder. Men dette udgør en stor del af den danske BNP. For i virkeligheden forbruger private slet ikke en særlig stor del af den danske omsætning. Det er i langt højere grad virksomheder, som køber af andre virksomheder, der er den helt store spiller på markedet. Især producenter af mere niche-elementer er stor i business to business.

 

TIG svejsning til erhverv

De færreste private danskere har brug for at få fat i en virksomhed, som kan lave en TIG svejsning. De færreste vil formentlig vide, hvad en TIG svejsning er, og hvad det skal bruges til. Dertil er der selvfølgelig at tilføje, at de færreste virksomheder, som kan lave TIG svejsning, ville kunne påtage sig en opgave til private. Der er simpelthen bare ikke nok penge i det. I stedet leverer de langt større opgaver af TIG svejsning til erhverv. Større virksomheder, som sælger produkter enten til private eller virksomheder, kan lave større ordrer på TIG svejsning. Her vil der være tale om en væsentlig større indtægtsmulighed for de virksomheder, som laver TIG svejsning. På denne måde er der et helt marked, som den almene borger slet ikke er opmærksom på eksisterer. Men det er heller ikke målet. Mange virksomheder producerer nemlig ikke til den almene borger, fordi det er fuldstændig irrelevante produkter for borgerne.

 

Faglighed skaber virksomhederne

Man kan måske undre sig over, hvordan denne type virksomheder starter op. For hvem tænker at bygge en virksomhed omkring TIG svejsning. Men denne type virksomhed bygger i første omgang på en faglighed. Det er ikke et fag, man kender til, hvis ikke man på nogen måde er blevet introduceret til branchen. Hvordan skulle man have kendskab til et nicheområde som dette? Men når man uddannes som smed eller svejser, kender man området. Her er man blevet introduceret til virksomhedstyper gennem sin læretid, og det er derfor en vej ind i branchen. Her får man øje på, hvilke virksomheder, der har brug for TIG svejsning, for at få lavet deres produkter. Det kræver altså et kendskab til fagområdet, hvis man skal være klar over muligheden for at have en virksomhed, som bygger på svejsning. Sådan er der mange forskellige erhvervsområder, som kun er kendt af folk i branchen. Det er ikke ensbetydende med, at de ikke er meget velfungerende virksomheder. De lever bare ikke af private forbrugere, men i stedet af andre producenter.