Hjælp til branding af din virksomhed eller dit produkt?

Hjælp til branding af din virksomhed eller dit produkt?

Det kan være svært at komme i gang som ny virksomhed med et nyt produkt. Konkurrencen kan være hård, derfor er det godt med en liste over hvad der er vigtigt for at få omtale og komme ud i offentligheden, hvor alle kender præcis din virksomhed eller dit produkt.

Så hvordan kommer du ud på markedet? For at komme ud på markedet er det selvfølgelig vigtigt at have en strategi og en plan. Først er det dog endnu vigtigere at have et overblik over dine muligheder og de metoder du kan bruge til din strategi. Du kan herunder få nogle ideer til hvad der er vigtigt til din markedsføring.

Hvad er dit kendetegn?

For at få omtale og blive et kendt navn, er det vigtigt at du skiller dig ud og tilbyder noget unikt og gennemtænkt. Du skal være sikker på at dit produkt eller virksomhed ikke ligner alle andres, men at du har originalitet og genialitet. Det skal have noget som aldrig er set før eller noget som på en måde bare er bedre end andre produkter eller virksomheder.

Er du 100 procent sikker på hvad du kan tilbyde? For at overbevise andre, må du selv være 100 procent overbevist om at din virksomhed eller produkt er bedre end andres og hvorfor dette er tilfældet. Fokuser på det som skal overbevise andre om at dit er det bedste.

Skab en ny visuel identitet

Når du er selvsikker med din virksomhed eller med dit produkt, og du dermed ved hvad folk skal huske dit eje for, så er du klar til at finde og skabe din visuelle identitet. Når du ved hvad du bringer til bordet, skal det nu hænge fast i folks tanker. Ønsker du hjælp til hvordan du kan gøre dette, kan du finde alt du behøver at vide her. Skab ny visuel identitet til din virksomhed eller produkt. 

Visuel identitet kan komme i mange varianter, logo, billeder, animationer, farver, typografi er blandt andet ting som bidrager til den visuelle identitet. Se det som kendetegn af din virksomhed eller til dit brand, det er det folk husker brandet for, derfor skal det være gennemtænkt. Her er det også værd at tage i overvejelse hvem din målgruppe er, hvilke typer og aldersgrupper henvender du dig til? Det kan nemlig have en stor betydning for din troværdighed og iscenesættelse af dit produkt.

Find dit marked

Måske læste du lidt om det før, men i sig selv er det vigtigt at kende sit publikum og finde sit marked. Overvej hvem du ønsker at henvende dig til, hvem er dine primære modtagere? Når du har det på plads kan du begynde at overveje hvor du skal reklamere med dig selv og på hvilke platforme. Sociale medier er oplagte platforme at henvende sig til de fleste samfundsgrupper, men måske ikke hvis dit publikum er ældre eller andre grupper som ikke henvender sig der. 

I forhold til reklamering, identitet, slogans og mere til, så er det især relevant at kende sin modtagergruppe. Ved at have en vision om at nå ud til nogle bestemte grupper, så øger du chancen for at ramme plet på deres opmærksomhed, nysgerrighed, og interesse. I forhold til førnævnte at skabe visuel identitet, er det altså også her vigtigt at kende sin modtagergruppe, da du på den måde kan skabe en identitet der falder i smag hos dem du henvender dig til.