3 metoder til at løfte din android apps indtjening

3 metoder til at løfte din android apps indtjening

Går du rundt og drømmer om at lave en app-løsninger der tjener penge hjem? Eller måske har du allerede en app-idé eller løsning, som du gerne vil forbedre afkastningsgraden på?

Hvad end in situation er, kan aktivt arbejde med din app-løsning og forretningsmodel være givende forretning. Vil du gerne udnytte din apps potentiale, så læs med her.

 

Start holistisk og specifikt

Når det kommer til både forretning og ens løsning(er), kan der være mange steder, hvor du kan starte. Det kan anbefales, at du først danner dig et holistisk overblik over de forskellige underaspekter af dit marked og din app-løsning.

Du bør her kigge på:

  • Brancheudvikling
  • Konkurrence niveau
  • Kundesegmenter og adfærd
  • Forretningsmodel
  • Hvor teknisk er din løsning?
  • Brugervenlighed
  • Din konkurrencedygtig og værdiskabelse

Ovenstående er blot nogle af de ting, som du bør undersøge seriøst, da de kan have en forudgående stor indflydelse og effekt på din indtjeningsmuligheder. Arbejdes der ikke seriøst her, kan din løsning ende med at blive pengesugende og ikke givende.

Husk de små detaljer

Der kan selvfølgeligt være mange under faktorer i sammenspil med de nævnte overfaktorer, hvilket kan gøre det hele lidt mere komplekst. Mén et dybdegående arbejde betaler sig i sidste ende – og særligt hvis din forretning skal forblive profitabel.

Når det så er sagt, findes der 3 hoved områder, hvorpå du kan forbedre dine indtjeningsmuligheder markant. Hver en krone investeret her kan mangedoble din omsætning, såfremt, at det bagvedliggende fundament er på plads.

Der er her tale om følgende 3 områder:

  1. Brugervenligheden
  2. Indtjeningskilder
  3. Kundepersona(er)

 

1. Brugervenligheden

For langt de fleste produkter og service, er brugervenligheden af dem afgørende for deres succes i markedet. Er din løsning for avanceret for dit kundesegment, kan det hurtigt give bagslag. Derfor er det vigtigt, at du får android udvikling der imødekommer dit kundesegments forventninger og handlingskompetence niveau.

2. Indtjeningskilder

Enhver forretning hvis henblik er at tjene penge, er indtjeningskilder et livsvigtigt emne. Foruden en indtjening kan det være umuligt at finansierer sin app udvikling og investere i strategiske satsninger der kan bedre ens forretning.

Jo flere kilder du har, jo bedre. Afhængigt af din app-løsning kan du gøre brug af reklamer, in-app køb, freemium model og meget andet. Det handler om at være kreativt og have brugervenligheden in mente.

3. Kundepersona

Der kan være knap så meget om snakken, hvis du ikke har dine kundepersona på plads. Med andre ord: hver én markedsføringskrone er spildt, hvis du annoncerer mod de forkerte. Der er nemlig ikke meget at hente, hvis din løsninger målrettet friluftsfiskere, men du rammer erhvervsfiskere, VVS eller andet lignende.

Foruden den rette persona vil du heller ikke vide, hvilke problemer de har, og om din løsning rent faktisk løser disse.